In haar vorige baan heeft Janneke Maas een breed scala aan interim klussen gedaan door heel Europa heen. Meestal beginnen deze opdrachten vanuit een niet goed functionerend of ontbrekend Facility Management.

Een aantal jaar geleden werd ik gevraagd om een Facility manager te ondersteunen op een grote site in Oost Europa (3500 werkplekken), haar team bestond in totaal uit 42 medewerkers. Er bleek een strijd gaande tussen haar en degenen die direct aan haar rapporteerden. Ik heb dit probleem opgepakt door te laten zien hoe het team ook kon werken. De manager zag in, dat ze niet op haar plek zat. Daarna ben ik aan de slag gegaan met het team en heb een vervanger geworven. Ik kijk met warme herinnering terug op deze 6 maanden en een aantal oud medewerkers houden mij nog steeds op de hoogte van hun successen

Een traject start altijd met een gesprek met de opdrachtgever. Wat waren de oorspronkelijke doelen? Wat gaat er mis? Hoe wil men werken? Met dat voor ogen gaat ze samen met het huidige team aan de slag om een nieuwe standaard neer te zetten.

De focus ligt in eerste instantie op inspiratie en heldere doelen. Daar kunnen confronterende gesprekken bij horen. Hierin zet ze haar brede ervaring met diversiteit in leeftijd en cultuur in. Teamleden en het Team wordt gecoacht naar een betere samenwerking waar zij maar ook de klant veel baat bij hebben.

Naast het werken met het huidige team heeft Janneke ruime ervaring met het werven van nieuwe medewerkers of nieuwe Facility Managers en met het zoeken naar nieuwe (betere) suppliers. En elke interim opdracht eindigt uiteraard met een zorgvuldige overdracht.

Janneke Maas is via mmpower beschikbaar voor al deze vormen van interim management. Continuïteit van de organisatie staat hierin voorop, maar Janneke zal zeker feedback geven als er volgens haar services of processen beter of goedkoper kunnen.